Brytbröd

Igår gjorde jag någonting sjukt gott.
 
 
Köp ett vanligt ljust butiksgräddat bröd från affären. Skär brödet i skivor, men inte genom botten så den fortfarande håller ihop, åt båda hållen så det bildas ett nätmönster.
 
Fyll alla springorna med en röra av ca 100 g finhackad skinka, 200 g riven ost t ex cheddar, hackad persilja och gräslök.
 
Ringla över och pensla med 50 g smält smör där du pressat i 3 vitlöksklyftor.
 
Ugn 200 grader, 15 min inlindad i metallfolie. Sist ta bort folien och grädda 5 min till.
 
Äts till öl och fotboll, det går bra att alltid ta sig "en liten bit till".
 
Ps. Lite finsk Auraost (blåmögel) mellan brödet hade nog också suttit fint!
#1 - - Monnah:

Tur att jag inte mår bra av vetemjöl, för den där hade jag inte kunnat hantera! Jag hade nog ätit upp hela själv... Ser supergott ut!

#2 - - Elisabeth:

oj oj så gott detta ser ut måste prova nu till lördag kväll och fotboll

Svar: Prova även focaccia från min blogg, den är bäst
Annukka