Idolen föll ner

Jag har många väninnor som har en hemlig drömkille. En evig "etta" som alltid ligger högst på listan i drömmarna, det vill säga även före äkta maken. "Frikort" kallas det visst, och mycket annat har jag också hört som jag inte vill återge här.
Jag har liksom aldrig fattat poängen med kändisar. Jag är sällan intresserad av dem, ej heller vill jag bli kändis. Ofta (dock med åldern mer sällan) har jag blivit tillfrågad vilken (manlig) kändis faller mig i smaken. Jag har alltid haft enorma problem att svara på den här frågan, eftersom jag inte gillar någon kändis speciellt och dagdrömmer inte om någon. (Skulle bara fattas!)
Sedan jag såg Pirates of the Caribbean för 15 år sedan har jag dock haft ett standardsvar som hjälper mig ur knipan: Johnny Depp! Ja, han ser ju OK ut, verkar ha lite djupare approach till livet, har bra humana åsikter, och är dessutom en riktigt bra skådespelare.
En liten spricka i fasaden kom 2014 då Johnny Depp skilde sig från Vanessa Paradis, hans långvariga partner och barnens mamma. Men det kan hända den bästa, vet jag och många med mig. Nästa steg, en 24 år yngre flickvän, gjorde däremot att jag drog öronen åt mig ordentligt, som den gammaldags kärring jag är.
Och vad händer nu, 15 månader efter deras bröllop, går de skilda vägar. Johnny Depp har inte bara visat sig vara en simpel alkoholist och narkoman, utan också en hustrumisshandlare, en varelse som jag föraktar allra mest. Är bevisen tydliga? Ja, jag befarar det.
Då får jag väl byta kändis, tips, vem ska jag välja nu?
Tur att Leif GW Persson är kvar som han är. Han är sedan länge min svenska motsvarighet till Johnny Depp.
 
 
 
#1 - - Mia:

Om jag har någon favorit, i så fall är det Leonard Cohen. Han är en fantastisk musiker med goda artister runt sig. Någon annan kommer jag inte på.

Jag är nog litet som du, har inte så mycket sådana här favoriter... Det behövs ju inte heller!

Svar: Bra ide, tack! Jag gillar hans musik inkl texter och har hållit sig genom alla decennier.
Annukka

#2 - - Lena i Wales:

Nej, jag fattar inte heller det där med kändisskap. Visst finns det vissa kändisar jag skulle vilja träffa, därför att de är intressanta människor och gjort något intressant som jag har frågor till, men inte bara vara på bild med dem. Jag har vänner som är riktiga kändisar, men jag ser dem inte som kändisar, utan som vänner. Deras kändisskap är bara i vägen för när vi ska umgås, får inte var i fred och jag skulle aldrig vilja vara igenkänd överalllt.

#3 - - Znogge:

Johnny Depp är en av mina favoriter men nu fick hans gloria en rejäl törn...

#4 - - Rolf:

Jag skrattar så att jag kiknar:-) Leif GW Persson? Ja,han står åtminstone stadigt på jorden inte minst med sina dryga 150 kg.Jag måste fundera ifall jag har någon kändisfavorit.Njaee,Tigern är väl ingen kändis men en klar etta för mig!
Ha en fin dag!!

#5 - - Karin Eklund:

För min del så får de göra vad de vill de s.k. kändisfavoriterna, privat. Jag är inte alls intresserad av deras privatliv.
Det är deras proffsighet i yrket som gäller för mig. Men någon favorit framom någon annan har jag inte...
Och vad som skrivs i tidningarna om folk, skilsmässor, misshandel, droger och liknande behöver inte innehålla ett enda litet uns sanning. Massmedia vill göra rubriker för att förtjäna på det.

#6 - - TantGlad:

Njaa...drömmer om någon kändis gör jag väl inte såhär nu på äldre där inte. .en jag drömde om en då jag var tonåring Det var killen som spelade huvudrollen i den amerikanska filmen "V"....den om ödlorna. Gud så snygg han var tyckte jag.

Kram.

#7 - - Ditte:

Är inne helt på din linje. Detta med kändsiar lockar mig föga och man vet ju inte vad som är sant eller inte. Men för mig har det ett vissta samband. Snyggheten sitter inte bara i det yttre som hos J.D. utan även i det inre och där faller han pladask. Är säkert vanligar eän vad man kan tro när droger och alkohol är inblandade. Jag är ju så gammal att jag tyckte att Humphery Boagart i sina yngre år (I Casablanca med Ingrid Bergman )och även Sean Connery som gjort tidiga Bondfilmer var snygga och likaså Pierce Brosnan (Mama Mia)

#8 - - ina:

Ja du Johnny Depp här även legat högt på listan även om jag i min relation aldrig diskuterar frikort osv. För det vi båda är ganska sjukt. Men jag har läst samma saker som du och konstaterat att han hamnat i gubbsjukans och de höga självbekräfterlsernas värld så honom kan vi glömma. Kanske säkrast att hålla sig till vår land och kanske välja, Hasse Aro kanske :) Om inte annat för att han är ganska på nu gällandes alla hemska brott och då blir han en hjälte för mig om man fortsätter så.

#9 - - Bosse Lidén:

Vilken tur du har Leif att luta dig mot. :)

#10 - - Monnah:

Jag gillar fortfarande Johnny Depp som skådis och vet att det alltid finns två sidor på ett mynt. Jag tror att något är galet från båda håll. De skrev inte något äktenskapsförord och (snart f d) frun kräver nu att JD ska betala underhåll. Underhåll för vad? Att hon gifte sig med en gubbe och hade förväntat sig att leva i miljonärsglans i resten av sina dagar? Jag tycker verkligen inte att det finns något som ursäktar misshandel, men gold diggers har jag inte mycket för heller. Jag har på mycket nära håll sett människor göra mycket fula saker för att få vårdnaden av barn, mycket pengar, arv eller något annat begärligt och tänker låta proffsen sköta det här så gott de kan. (Alkoholism, drogberoende, familjedestruktion, privatliv inför öppna ridåer - allt är så otroligt tragiskt att jag gråter en tår för mänsklighetens fall.)

För övrigt tycker jag att GW verkar vara det närmaste vi kommer en ärlig människa, både på gott och ont. Bra där. :D Frikort kör vi inte på i vår familj och vi vet så lite om vad som försiggår bakom vilka kulisser som helst, så jag uppmanar till idolbojkott! Du klarar det Annukka, du klarar det!

Svar: Ja, vi lär aldrig få veta sanningen om Johnny Depp och vad som hände. Jag måste hur som helst lägga honom "på hyllan" tills vidare... Jag är verkligen inte avundsjuk på kändisar, droger och alkohol tar många av dem (verkar röra sig i de där kretsarna). På något sätt måste han väl ha tappat omdömet som gifter sig med en så ung tös... fast varför skulle han vara ovanför gubbsjukan egentligen. Inför åldrande och död är vi alla lika oavsett pengar och kändisstatus...
Annukka

#11 - - Gunnel:

Du har ett stadigt stöd i Leif i varje fall. När jag var tonåring hade jag säkert nån jag drömde om, men sen har jag varit mer verklighetsförankrad. Förresten läste jag lite andra uppgifter om Jonny Depp häromdagen, så det blir väl till att kasta krona eller klave vilket man vill tro på. Kram

#12 - - SKRIVDIVAN :

ÅH NEJ Depp har ju varit min favorit också. Jag känner dock inte till huruvida det är är fakta eller rykten att han skulle vara en hustrumisshandlare. Men av gemeneMAN att döma så är det säkert sannolikt. I övrigt har jag heller aldrig varit intresserad av kändisar, eller jo, Leonardi Dicaprio från The Beach och Titanic förståss ;) Vad tror du om Hasse Aro som frikort? Är inte han sneppet hetare än GW?

#13 - - Christina:

GW Persson låter stabilt. Jag håller mig till de klassiska gubbarnas konst, som Shakespeare eller möjligen Leonardo da Vinci..... ;)