Tigerns tystnad

Jag har inte haft någonting att skriva om. Livet har rullat på ungefär som det brukar, och det är jag tacksam för. En stor del av livet fylls upp av jobbet och nära och kära- saker som jag inte kan eller vill skriva om.
Ljuset har kommit och det njuter jag av. Synd att jag alltsom oftast ser ljuset bara genom fönsterrutan, men snart ska det också förändras. Med ljuset kommer även längtan till en häst tillbaka. Vilket gissel! Jag har i alla fall bestämt att ska jag ha en häst så blir det inte här hemma innan jag har en ridbana. Jag har fått glädjande nyheter om att det går bara bra för Red Excellence på ridskolan i Skellefteå, och de har nu haft honom längre tid än vad jag hade. Han har fullt upp att vara chef över 50 hästar i hagen så lektionerna sköter han bara av farten!
Katterna är ett stort glädjeämne för hela familjen. Det känns bra att Sisu inte behöver vara ensam om dagarna nu när han har Salomo.
Jag har behållit mitt nyårslöfte från ifjol att alltid se till att ha någonting roligt att se fram emot. I vår blir det en sparesa till Tallinn, ett relativt billigt nöje som blir lika trevligt för det.
Ikväll infaller Vännfors årliga sparkfest. Hemma hos oss blir det huvudrätt med risotto och kycklingspett.
Dessvärre har jag inte haft tiden och orken att hälsa på mina bloggkompisar, men det ska bli ändring på det så småningom. Ibland måste man ge upp för att kunna komma igen. Vi höres!
 
 
 
 
 
 
#1 - - Znogge:

Så skönt att allt löper på planenligt och att det har gått bra för din förra häst. Man vill verkligen att de ska komma till ett bra hem och ha det gott.

#2 - - Mia:

Det här med att läsa och kommentera bloggar går i vågor, tycker jag. Ibland tar jag mig tid till det så gott som dagligen, sedan kommer det en period jag har fullt upp med att få till ett inlägg, så mycket mer blir det inte... Just nu är jag nu på gång att börja kommentera litet oftare igen... ;-)

Ha det gott... har visst missat att du inte har någon häst längre... Förstår den är såld och lever ett gott liv i alla fall.

#3 - - TantGlad:

Det är bra att ha något att se fram i mot.

Håller med Mia lite där. Det går lite i vågor att kommentera.
Har själv varit urusel att kommentera ett tag. Men det blir som det blir. Det ska inte kännas som något man måste göra hela tiden. Inte alltid jag kommenterar heller. Ibland läser jag bara ett inlägg utan att kommentera.
Ha det gott och Stor kram.

#4 - - Anonym:


Roligt att se dina spår.... :)

Kramen ❤ Comsi Comsa

#5 - - Christina:

Fint att du är tillbaka <3

#6 - - Tove Olberg:

Hej där tigern! Bloggläsa och skriva går upp och ner ...
övriga livet behöver sitt... också! Trevlig sparkfest önskar jag!

#7 - - Hemkära Hanna:

Var rädd om dig när orken tryter.
Det låter dock härligt med sparkfest! Här har det bara blivit två sparkturer i år och vad vädret visar så är risken att det inte blir fler.

#8 - - Geddfish:

Ja, det går sannerligen upp och ner. Att skriva inlägg går bra, det är kul. Att läsa andras bloggar är också skoj, men just detta att kommentera tar mycket lång tid, så ibland hinns det inte med, iaf inte alla på en gång.
Man ska lyda sitt hjärta och sinne, det ska vara kul!
Kram ♥

#9 - - Yvonne :

Det kan ta tid att hitta orken .. Kämpa på !

#10 - - Ditte:

Och visst kommer det nu ljusare tider...Så skönt!
Vad roligt att det fungerar så bra med Red Exellence på ridskolan. Bra att han trivs i sin chefsroll!
Förstår att du är kluven inför en ny häst, men det får heller inte bli en belstning för dig. Mycket att fundera på...
Det är så roligt att följa katterna och jag är spänd på att dels se hur Sisu ser ut idag som stor katt och dels attt få träffa Salomo. Och det kommer ju en sommar.
Vad trevligt med en SPA resa till Tallin! Fint att ha något att se fram emot.
Kul med sparkfest! Och jag hoppas på en rapport vid tillfälle.
Många tankar till dig.

#11 - - ina:

Man skriver och läser när man vill, kan och har lust :)

#12 - - Rolf:

Tala är silver men tiger är guld!

Svar: Bra sagt!!! Tack!
Annukka

#13 - - Monnah:

Åh! Livet har sina krumbukter åt alla håll och kanter. Det tror jag att alla dina bloggvänner förstår. ;) Jag är glad över att vår vinter har varit så "lättsam" som den har varit. Just nu är sonen drabbad av det stora eländet, vinterdepression. Det är inte lätt att ha taskiga gener att hantera. Det har dock varit så mycket bättre än det brukar vara, så det blir lite lättare att hantera när känslan av tröstlöshet tar över. Jag är glad över att jag slipper dessa känslor och försöker njuta av livet så gott jag kan under tiden!

Hoppas att dina vardagliga sysslor fortsätter kännas bra. Det är inte fy skam att ha fullt upp med sådana! <3

Svar: Oj vad jobbigt, inte lätt när barnen mår dåligt. Har ni provat ljusterapi?
Annukka

#14 - - Monnah:

De senaste 4-5 åren har det börjat långt framme på hösten. I år började det sent i januari och han är redan halvt "tillbaka". Två veckor jämfört med oktober till mars är väldigt stor skillnad! Träning 4 ggr/vecka med pappa, Rhodiola, D-vitamin, ljuslampa... Allt har varit ett väldigt positivt tillskott! Tack för tipset. Förra året var det ljuslampan som fick upp honom ur hålet då det var som värst. Rekommenderas varmt!

#15 - - Karin på Pettas:

Det är ju inte nödvändigt att alltid finnas på bloggen, även om man själv känner att någonting saknas. Jag har inte heller varit aktiv, både av frivillighet och ofrivillighet.
Tallinn lär vara ett trevligt ställe för Spa. Jag har flera vänner som far dit med jämna mellanrum och låter sig tas om hand. Klokt beslut att ta sig dit.
Ha det gott Annukka!

#16 - - Lena i Wales:

Det där med sparkfest tycker jag verkar väldigt intressant. Sparkar är ju så typiskt nordiska. Ingen vet vad det är här i UK, troligen för att vi sällan har snö, hi,hi.
Kommer alla på sparkar och har fest eller är det en typ att rally?

#17 - - Bosse Lidén:

Sparkfesten och SPA-resan låter trevligt. Det är viktigt att ha saker att se fram emot och de kan vara av olika natur.
Trevlig helg.