Jag har två hjärnor

Igår var en pissdag. Jag hade verkligen förmågan att se glaset halvtomt och inte halvfullt! Jobbet smakade trä och jag kände att jag inte har kommit någon vart där. Kroppen var trött och hästen gick dåligt. Det kändes så att livet inte har någonting mera att erbjuda mig. Allt kan bara bli värre! Hela mitt liv framträdde som ett helt meningslöst fenomen. Jag hade gråtit om jag hade haft några tårar. Inte ens känslor hade jag kvar. Till sist stupade jag i sängen, utmattad.
Jag sov inte så länge i timmar mätt, men desto bättre. Jag var så sömndrucken att jag knappt fick upp mina ögon på morgonen. Ute väntade vinterlandskap men vädret var i övrigt bättre. Jobbet flöt på. Kanske duger jag ändå? Hästen fick en vilodag, min rygg är lite sådär igen. Vi tar nya tag till helgen. Äldsta sonen kom hit. Kul att vara alla samlade igen. En gammal färskost har spökat länge i kylskåpet. Nu jädrars blev det en morotskaka! Det doftar gott. Receptet finns alldeles i början av min blogg, under rubriken Afternoon tea. Livet smakar gott igen!
 
 
 
#1 - - Rolf:

Jag har känt nästan likadant. Jag funderar på om det är det här vädret som gör det. Ja,jag vet inte. Man skulle sålt allt,släppa alla pliktet och ge sig ut på någon riktigt lång resa kanske. Jag tror att det kan vara också en massa måsten och plikter.
Nä,en husbil och iväg.
Morotskaka har jag nog aldrig ätit men däremot morotslåda och det var helt en fantastiskt god rätt.
Ha en fin kväll!

#2 - - Znogge:

Vissa dagar är helt enkelt bara sådana. Det kan låta som en riktigt utsliten klyscha men så känns det plötsligt bättre igen...

#3 - - Comsi comsa:


Två hjärnor och såååå mycket snö, hm... :-)

Kramen ♥

#4 - - Karin på Pettas:

Så bra beskrivet med att se glaset halvtomt istället för halvfullt. Säger allt om hur man kan känna sig.
Vi har våra dagar, så är det..Troligen ska det vara så också, för om man inte får se mörkret så kanske man inte kan se ljuset ? En klyscha kanske? Skit samma, jag vet att du förstår vad jag menar.
Allt väl!

#5 - - Rolf:

Ha en fin dag. Klart att vi duger hur det än är. Huvudet högt!!

#6 - - Christina:

Sänder via cyberspace dig ett stort blomsterfång med blommor i olika färger! Sådana där dagar är sjukt jobbiga och vi drabbas alla av dem lite då och då. Hoppas att morotskakan hjälpte, det är ju galet gott i alla fall...

Idag är det en ny dag!
Kram Christina

#7 - - Primrose:

Alla dagar är inte roliga, men sen så ljusnar det ,-)
Ta hand om dig lite extra, Varm Kram Primrose ,-)

#8 - - The Place To Be:

Ja men visst är det så. Pissdagar kommer då och då och allt känns meningslöst.
Tur att det idag känns bättre! Gott som tusan låter det!
Kram Malin

#9 - - mickandialog:

Åhh, hoppas att du blir bättre. Det blir det. Livet är lixom.
kramisen

#10 - - Arvid och Lydia:

Du duger alla dagar, både bra dagar och dåliga dagar. På sätt och vis var det detta jag skrev om idag att "skolka" från livet och plikterna ibland, men duga ändå. Vi måste få leva vårt liv och ibland ta en paus från plikterna för att smaka på det riktiga livet. Ställer vi för stora krav på oss själva så tror jag att vi lever mindre än vad vi annars kan göra. Plikter är bra, men inte när de tar över vårt liv.
Kram :-)

#11 - - TantGlad:

Du.......ibland så här vi sånadär dagar. Det är tur att det alltid blir bättre. Och det blir det.

#12 - - maria65a:

Jäklar vad mycket snö!!!!

#13 - - Tove Olberg:

Leve mänskligheten!

#14 - - Ditte:

En dag i livet! Somliga dagar är så här. Och så skönt att erkänna det.
Men det kommer andra dagar...


#15 - - Mia:

Hmm, jag tycker du beskriver LIVET. Visst är det så, ibland bara så kass dagar, funderar på om man verkligen är så kass som man känner sig. Andra dagar infinner sig lyckokänsla av just ingenting... och alla de andra dagarna, ja, de bara finns där... ;-)

Önskar dig fina dagar framöver.. snart grönskar naturen och det ger i alla fall mig litet glädjefnatt!