Vad spelar underlag för roll?

Varenda hästägare vet, att vädret kan pareras med rätta kläder men mot dåligt underlag hjälper ingenting. Vit vinter- tackar för det!- men trots skottade ridbanan var det så halkigt att det gick endast rida i skritt. Och knappt det.
 
 
Efter mitt rätt omfattande modereportage då jag gick genom i stort sett alla mina ägodelar har jag rensat ut det som jag inte behöver längre, och även gått på stan och fyllt i de uppenbara luckorna i min garderob och sminkpåse. Så även idag, reorna är inte slut ännu.
Några plagg ni dock aldrig kommer att se mig i är:
-tighta ormskinnsbyxor
-svarta gladiatorsandaler
-harembyxor
-byxdräkt
-byxkjol
-herrkläder såsom kostym
 Vad skulle ni aldrig någonsin klä på er?
 
#1 - - Anonym:

Haha,så rolig Du är:)är det verkligen säkert att vi aldrig får se Dig i haremsbyxor:) Du får showa lite för Din publik
Jag har funderat och funderat på vad jag aldrig skulle sätta på mig,en hatt skulle jag aldrig i livet ta på mig. Möjligtvis som eventuell buskisartist men nä,aldrig annars
Fd

#2 - - TantGlad:

Hääärligt hääärligt. Jag är som du....det du räknat upp vill jag aldrig bära.
Nåt annat är...herrliknande kavajer med axelvaddar. Långa blommiga klänningar....ja inte långa kjolar heller.
Joggingbyxor....jo...kanske i skogen då.

Näpp...nu blire frukost med gubben.
Ha en jättefin dag och söndag nu.
Kramelikraam!

#3 - - Anonym:

Så vacker bild på ett fint ekipage! Det måste kännas lite osäkert att rida på ett halt underlag. Ha en fin söndag!

#4 - - Gunnel :

Härliga inlägg du har. En del av det du skriver skulle jag aldrig heller tänka på att ta på mig. Nu är jag betydligt äldre än du, men jag har aldrig gillat ormskinnsbyxor och haremsbyxor. Kortkort tycker jag passar bara tonåringar för inte många vuxna kvinnor har snygga knän, så det åker bort plus för mycket rysch och pysch. Ha en skön söndag.

#5 - - Znogge:

Ormskinnsbyxor går bort för min del och jag ratar också helt ärmlöst. För att gå in på det undre lagret så finns stringtrosor inte på kartan!

Svar: Haha, jag glömde stringtrosorna!
Annukka

#6 - - Yvonne:

Den bilden väckt minnen! Din häst liknar mycket vår första häst Princess .. Precis så har vi bott och red i alla väder! På vintern skodde vi hästarna så att vi kunde skruva i broddar.. ............................................Det går bra med en gubbe med egen skyffel också :-) Kram!

#7 - - Sandra:

Hatt är inget för mig, förutom stråhatt på sommaren eller utomlands... det är så mycket mode som kommer igen så man ska aldrig säga aldrig

Ha en fin söndag
Kram Sandra

#8 - - Ama de casa:

Ja fy vad läskigt det är när det är halt. Vare sig man sitter till häst, åker bil eller går... Hoppas underlaget fixar till sig snabbt!

Gossebyxor har jag aldrig på mig. Utomhus, alltså. Inne sitter dom på mest hela tiden :-)

#9 - - Ditte:

Nej, underlaget kan du inte påverka och viktigt att både du och hästen håller er på banan. Men ändå skönt att komma ut.
Ja, vad gäller klädsel så ska jag nog aldrig säga aldrig, men tighta ormskinnsbyxor/lepoardbyxor eller byxor som är alltför tighta över huvud taget. Har kanske med min höga ålder att göra. Sedan det som är alltför "gulligt" med volanger och liknande. Det är jag inte bekväm med.
Gillar mer stilrena och strikta kläder.

#10 - - Anonym:

Apropå underkläder så skulle jag aldrig ta på mig polagrisrandiga sådana. Mest för att ifall man kommer akut till sjukhus,vid eventuellt återbesök vill man ju inte bli igenkänd som personen som har polkagrisrandiga underkläder:)
Fd

#11 - - Tove Olberg:

Byxkjol är fint och praktisk, men det var länge sedan jag hade det nu.
I övrigt passar din lista mig också.

Svar: Tove jag har problem att kommentera på din blogg, ngt tekniskt elände!!!
Annukka

#12 - - Karin på Pettas:

:). Småler, med tanke på det förra inlägget om svarta möbler...
Få se hur det går med aldrig-et i det här fallet...