Recept för barnfamiljer

Engelsk köttfärslåda
Jag har ännu inte träffat ett barn som inte äter den här, även om han/hon säkerligen också finns någonstans...
Jag tycker också själv att det här är gott!
500 g köttfärs
1 skalad och hackad gul lök
smör
salt och peppar
2 msk tomatpure
2 dl vatten
4-6 port potatismos, pulvermos duger bra
riven ost
Bryn löken och färsen i smör, krydda. Blanda i tomatpuren, späd med vatten och låt koka ihop.
Lägg i botten av en ugnsform. Lägg potatismosen ovanpå och strö överst riven ost.
Gratinera i mitten av ugnen 200 grader, i 20 min.
Servera med sallad.
 
 
 
 
 
#1 - - AktivaDagar:

Bra tips, det ska jag spara i min recept-samling och snart testa!

#2 - - Anonym:

Vilken underbart färggrann sallad och fetaost som är så gott!
Fd

Svar: Det är finsk kaffeost...
Annukka

#3 - - Anonym:

Jag var tvungen att googla på kaffeost. Jag har aldrig hört det förut och aldrig smakat det. Jättespännande användning. Det skulle vara roligt att prova det,finns nog dock inte i affärerna i mina trakter:)men jag skall minsann fråga nästa gång jag handlar. Skall bli kul att åtminstone minen på butikspersonalen:)
Fd

#4 - - Camilla:

Vilket bra recept! Både låter och ser gott ut måste testas vid tillfälle. Tack för tips!

Det är inget pro-tema jag kör med nu, utan jag tog hjälp av en tjej som kallar sig Bunny. 50 kr tog hon för att utforma en design och få in den på min blogg, kändes värt de kronorna :)

#5 - - Karin på Pettas:

Det ser väldigt gott ut! Påminner lite grann om irländsk mat
Måste testa förstås på barn och barnbarn när vi träffas

Svar: Den heter engelsk köttfärslåda, man hade väl egentligen kunnat lägga en pajdeg överst, då hade det blivit riktigt brittiskt.
Annukka